Μήνυμα

Πάντα να πολεμάς και να αντιστέκεσαι, κι ας μένεις μόνος. Μονάχος, έρημος, γαλήνιος, να πολεμάς για το καλό του Ανθρώπου. ( Ι. Π. Κουτσοχέρας)

Τετάρτη, 14 Φεβρουαρίου 2018

ΝΕΔΟΥΣΑΣ ΔΡΩΜΕΝΟ. ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ.


Προς την εφημερίδα Ελευθερία
          Κύριε Διευθυντά, στο φύλλο της εφημερίδος σας 10,11/2/2018 στην σελίδα 12 δημοσιεύσατε κείμενο της κ. Γιώτας Σβερκούνου-Τσαούση, Φιλολόγου-Συγγραφέως, με τίτλο «Η αρχαιοπρέπεια του Καρναβαλιού της Νέδουσας».  Διάβασα προσεκτικά το κείμενο της συγγραφέως και  σας πληροφορώ πως σε παραπάνω από το μισό κείμενο  χρησιμοποιεί δικά μου κείμενα από έρευνες και μελέτες μου δημοσιευμένες.
            Δεν θα έμπαινα στον κόπο να σας γράψω την επιστολή μου, αν η γράφουσα είχε την δεοντολογία να αναφερθεί στην βιβλιογραφία της και στις πηγές της, δηλαδή στο όνομά μου και σε αυτό του Κέντρου Λαογραφικών Μελετών Καλαμάτας, όπως πολύ σωστά κάνει και αναφέρει τον καθηγητή θεατρολογίας κ. Βάλτερ Πούχνερ, (μεγάλα αποσπάσματα από βιβλία τού οποίου χρησιμοποιεί).
         Από τις 24 παραγράφους του κειμένου της οι 16 αποτελούν  αυτολεξεί κείμενά μου που κατά καιρούς έχουν δημοσιευθεί σε τοπικές εφημερίδες, κυρίως στην «Ελευθερία», σε ποικίλες λαογραφικές εκδόσεις και σε φωτογραφικό λεύκωμα.
       Το θέμα δεν είναι μόνο δεοντολογικό, δηλαδή η παράλειψη των πηγών της, εν προκειμένω  κειμένων του γράφοντος, ο οποίος μαζί με τον Αντώνη Καζάκο, ως μέλη της «ομάδος έρευνας λαογραφικών φαινομένων» του Κέντρου Λαογραφικών Μελετών Καλαμάτας, έχει , επί 23 χρόνια συνεχώς, δημοσιεύσει σχετικά κείμενα, αλλά άπτεται και της ουσίας δηλαδή το πώς μία Φιλόλογος-Συγγραφέας, κατά δήλωσή της, χρησιμοποιεί πνευματική εργασία μη «Φιλολόγων-Συγγραφέων» χωρίς να αναφέρει το όνομά τους.
       Βέβαια η παραπάνω αναφερθείσα έχει και στο παρελθόν, μέσω του περιοδικού «Έκφραση» ασχοληθεί με το ίδιο θέμα, χρησιμοποιώντας δικά μου κείμενα, αλλά τότε δεν έδωσα σημασία. Τώρα όμως το θέμα είναι διαφορετικό. Διότι η κ. Γιώτα Σβερκούνου –Τσαούση, όφειλε να γνωρίζει, και λόγω της συγγραφικής της ιδιότητος, πως η Βιβλιογραφία και οι Πηγές είναι Βασική Υποχρέωση του κάθε συγγραφέα, αλλά και όταν χρησιμοποιεί εργασίες άλλων για να τεκμηριώσει τα γραφόμενά της θα πρέπει να γράφει τα ονόματά τους.
      Σας παρακαλώ να δημοσιεύσετε την επιστολή μου διότι η πανελλήνιας κυκλοφορίας εφημερίδα σας θα πρέπει να υπερασπίζει την δεοντολογία και την εντιμότητα, αλλά και τον κόπο ανθρώπων που από μεράκι, και χωρίς τίτλους, ερευνούν και παρουσιάζουν τα έθιμα του τόπου μας.
Υ.Γ. Για τον κάθε αναγνώστη σας που ενδιαφέρεται να ανατρέξει σε δημοσιεύματά μου και να βεβαιωθεί  για των λόγων μου το αληθές, σας επισυνάπτω τον σχετικό κατάλογο και τις οποίες υπογράφω μόνο με το όνομά μου και χωρίς ιδιότητες, και από τις οποίες έχει αντλήσει η κ. Σβερκούνου-Τσαούση πολλές παραγράφους του κειμένου της που δημοσιεύσατε.
Χρήστος Νικ. Ζερίτης
Καλαμάτα 10/2/2018
Σχετικά με το θέμα του καρναβαλιού της Νέδουσας έχω κάνει τις πιο κάτω δημοσιεύσεις :
1.       Χ.Ν. Ζερίτη. Νέδουσα Αλαγονίας-Δρώμενο Ευγονίας και άλλα τινά. Εφημ. «Ελευθερία» Καλαμάτας-10/3/1997.
2.       Χ.Ν. Ζερίτη. Δρώμενο Ευετηρίας Νέδουσας Μεσσηνίας. Περιγραφή του Δρωμένου του 1997, «Ιθώμη» τεύχος 41-42 (α΄ έκδοση). (αποσύρθηκε)
3.       Χ.Ν. Ζερίτη. Επιστολή διαμαρτυρίας στο περιοδικό FLASH της Μεσσηνίας, επειδή δημοσίευσε χωρίς άδεια το κείμενο που είχε αφαιρεθεί από το περιοδικό «Ιθώμη». Τεύχος 120, 9/1998.
4.       Χ.Ν. Ζερίτη. Καρναβάλι Νέδουσας Αλαγονίας-Δρώμενο Ευετηρίας. Εφημ. «Ελευθερία» Καλαμάτας-14,16,17,18,19/2/1999.
5.       Χ.Ν. Ζερίτη. Νέδουσα Αλαγονίας Ταϋγέτου. Καρναβάλι Καθαράς Δευτέρας. Δρώμενο Ευετηρίας. Κείμενο για σελίδα Internet στο site   http://nedousa.cti.gr
6.       Χ.Ν. Ζερίτη. Πως η παράδοση επιβιώνει και όχι αναβιώνει-προεόρτια. Εφημ.«Ελευθερία» Καλαμάτας-10/2/2000.
7.       Χ.Ν. Ζερίτη. Καρναβάλι Καθ. Δευτέρας Νέδουσας Αλαγονίας. Εφημ.«Ελευθερία» Καλαμάτας-11,12/3/2000.
8.       Χ.Ν. Ζερίτη. Λαογραφικά δείγματα-Καρναβάλι Νέδουσας Μεσσηνίας. Εφημ.«Ελευθερία» Καλαμάτας-22/2/2001.
9.       Χ.Ν. Ζερίτη. Καρναβάλι Νέδουσας-Δρώμενο Ευετηρίας. FLASH Μεσσηνίας-τεύχος Μαρτίου 2002.
10.   Χ.Ν. Ζερίτη  Καρναβάλι Νέδουσας Μεσσηνίας-Δρώμενο Ευετηρίας-Περιοδικό της ΔΟΛΤ-Μάρτιος 2002-.
11.   Έκδοση Μαρτίου 2002 από το Κέντρο Λαογραφικών Μελετών Καλαμάτας και το Σύλλογο Νεδουσαίων Καλαμάτας. Τα Πρακτικά της Επιστημονικής Συνάντησης Λαογραφίας 16,17/2/2001.«Αποκριάτικα δρώμενα του ελλαδικού χώρου. Το καρναβάλι της Νέδουσας Μεσσηνίας». Μικρού σχήματος έντυπο με τις ομιλίες των καθηγητών  κ.κ.
-Βάλτερ Πούχνερ. Το αποκριάτικο δρώμενο ως πρωτογενής μορφή λαϊκού θεάτρου.
-Γ.Ν. Αικατερινίδη. Έρευνα και καταγραφή δρωμένων στο Βορειοελλαδικό χώρο.
-Μ.Γ. Μερακλή. Το Καρναβάλι της Νέδουσας Μεσσηνίας,
-καθώς και φωτογραφικό υλικό, παλιό και νέο.
12.   Χ.Ν.  Ζερίτη. Η γυναίκα στο Δρώμενο της Νέδουσας. Εφημ. «Ελευθερία» Καλαμάτας 22/2/2004.
13.   Χ.Ν.  Ζερίτη. Μεθεόρτια του Καρναβαλιού της Νέδουσας. Παναλαγονιακά Νέα 14/3/2005.
14.   Τάσου Βαμβακά-Γιάννη Κόσσυβα. Λεύκωμα φωτογραφιών «Καρναβάλι Νέδουσας Ταϋγέτου. Αποκριάτικο δρώμενο Ευετηρίας». Φεβρουάριος 2006.   Εκδόσεις Έλυτρον.
     -Γ.Ν. Αικατερινίδη. Προλογικό σημείωμα.                                                .
     -Χ.Ν. Ζερίτη. Νέδουσα Μεσσηνίας. Καρναβάλι Καθαράς Δευτέρας. Δρώμενο Ευετηρίας.
Χ.Ν. Ζερίτη. Δρώμενο-έθιμο-τελετή. Εφημ. «Θάρρος» Καλαμάτας 16.2.2007.
17. Χ.Ν. Ζερίτη. Το παιδί στο Δρώμενο της Νέδουσας. Εφημ. «Θάρρος» Καλαμάτας 17.2.2007.
18. Χ.Ν. Ζερίτη. Νέδουσα Μεσσηνίας. Καρναβάλι Καθαράς Δευτέρας. Δρώμενο Ευετηρίας. Εφημερίδα         «Θάρρος» Καλαμάτας 18.2.2007.     
19.   Χ.Ν. Ζερίτη. Καρναβάλι Νέδουσας Μεσσηνίας. Μεθεόρτια και άλλα τινά. Εφημ. «Θάρρος» Καλαμάτας 25.2.2007.
20.   Χ.Ν. Ζερίτη. Κάλεσμα στο Α.Π.Ε.Λ.Λ.Α.-Κυριάκος Κάσσης στις 31.1.2007. Εφημ. Παναλαγονιακά Νέα.
21.   Χ.Ν. Ζερίτη. Νέδουσα Μεσσηνίας. Καρναβάλι Καθαράς Δευτέρας. Δρώμενο Ευετηρίας. Ετήσια περιοδική έκδοση «Μεσσηνιακό Ημερολόγιο», τόμος 2ος, 2008.
22.   Χ.Ν. Ζερίτη. Σχόλιο σχετικό με το πρόγραμμα των αποκριάτικων εκδηλώσεων του Δήμου Καλαμάτας και τις σεμνότυφες παραινέσεις. Εφημ. «Ελευθερία» Καλαμάτας 24.2.2009
23.   Χ.Ν. Ζερίτη. Η τελετουργική βωμολοχία στο Δρώμενο Νέδουσας Αλαγονίας Ταϋγέτου. Εφημ. «Θάρρος» Καλαμάτας 25.2.2009.
24.   Χ.Ν. Ζερίτη. Συμβολή στη βωμολοχία του Δρωμένου της Νέδουσας Αλαγονίας Ταϋγέτου. Εφημ. «Φωνή» Καλαμάτας 26.2.2009.
25.   Χ.Ν. Ζερίτη. Η Γυναίκα στο Δρώμενο της Νέδουσας. Νεότερη εκδοχή. «Θάρρος» Καλαμάτας
26.   Χ.Ν. Ζερίτη. Μεθεόρτια και άλλα τινά. Εφημ. Ελευθερία 21.3.2013
27.   Χ.Ν. Ζερίτη. Οι αφελείς χαχόλοι και το Δρώμενο. F/B 15.3.2013
28.    Χ.Ν. Ζερίτη. Δρώμενο Ευετηρίας Νέδουσας Ταϋγέτου. 21 χρόνια μετά την δημοσιοποίησή του. F/B-15.3.16
29.    Χ.Ν. Ζερίτη. Ανάρτηση στο F/B για  την συμμετοχή των Νεδουσαίων στην Αθήνα.4.3.16
30.    Χ.Ν. Ζερίτη. Τι ζητάει η αλεπού στο παζάρι.16.2.2016. F/B
31.    Χ.Ν. Ζερίτη. Νέδουσα 2017. Ερμηνεία για ραβδιά, Καλόγερος κλπ. «Ελευθερία» 2017.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου