Μήνυμα

Πάντα να πολεμάς και να αντιστέκεσαι, κι ας μένεις μόνος. Μονάχος, έρημος, γαλήνιος, να πολεμάς για το καλό του Ανθρώπου. ( Ι. Π. Κουτσοχέρας)

Κυριακή 5 Ιουνίου 2016

ΣΑΪΤΟΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ. ΕΤΟΙΜΑΣΙΕΣ.

ΣΑΪΤΟΠΟΛΕΜΟΥ ΕΤΟΙΜΑΣΙΕΣ…και «φιλοσοφίες» τινές…
"Μπαρούτια και πετρέλαια
φίλοι μη μου ζητάτε
γιατί χωρίς τον αρχηγό
στη Κόλαση θα πάτε".
το μπουλούκι των Σωτηράκων από τον άγιο Σίδερη

"Αν είσαι φίλος και μας αγαπάς
Σαΐτα μη μας ζητάς".
Το μπουλούκι της Φυτειάς των Σ. Μάρκου και Γ. Καραβλίδη
Στις σημερινές εποχές που όλα μετρώνται σε χρήμα και ο ιδεαλισμός έχει υποχωρήσει μπροστά στους πραγματιστές και τους συμφεροντολόγους, τα έθιμα και οι παραδόσεις υπάρχουν για να ομορφαίνουν την καθημερινότητά μας, αν και αυτά μερικές φορές γίνονται αιτίες εκμετάλλευσης από επιτήδειους. 
το μπουλούκι "Κρυφό Σχολειό" των Κ. & Π. & Σ. Ζησιμάτου

Αυτά βέβαια υπάρχουν στην υπεραστική και υπερκαταναλωτική κοινωνία, διότι οι λαϊκές τάξεις των απλών αστών έχουν διαχωρίσει την θέση τους, με την στάση τους και την αποστασιοποίησή τους από τα συνήθη φαινόμενα της μονεταριστικής θεωρίας «όλα πληρώνονται και όλα κοστίζουν».
το μπουλούκι της Αιθαίας των Νίκου και Παναγιώτη Τσικούρη

Αναρωτηθήκαμε ποτέ άραγε για το πώς η τάξη των Σαϊτολόγων αντιλαμβάνεται την σημερινή πραγματικότητα; Σκεφτήκαμε ποτέ το γιατί οι συνεχιστές μιας πολύχρονης τοπικής παράδοσης αρνούνται, με οδηγό τον τρόπο ζωής τους, να αποδεχθούν τις πρακτικές των καιρών τους; Τι κερδίζουν από την, με κάθε κόστος, διατήρηση ενός λαϊκού εθίμου; Ούτε χρήματα ούτε και δόξα βέβαια. Καταθέτουν πολύ χρόνο, χρήματα και προσωπική εργασία για να εξακολουθήσει να υφίσταται το έθιμο, με το οποίο γαλουχήθηκαν πολλές γενιές καλαματιανών.
το μπουλούκι "παραδοσιακή Φυτειά" των Ξωξάκου-Κρεμμυδά
το μπουλούκι "Νικηταράς" του Γιάννη Βαρελά
Και το Έθιμο είναι η Παράδοση, είναι η Συνέχεια της ύπαρξής μας, που έφτασε μέχρι σήμερα, μεταβιβασμένο σιγά-σιγά από τους παλιότερους στους σημερινούς και αφετηρία ύπαρξης του είναι η κοσμοθεωρία «διότι έτσι πρέπει», αιτιολογία συνέχισής του «το κάνανε και οι παλιότεροι καλαματιανοί» και σκοπός του «καταθέτω και την ψυχή μου για το καλό του συνόλου».
το μπουλούκι "Κούγκι" του Χρήστου Σαμιώτη
Αν το έθιμο του Σαϊτοπόλεμου στην Καλαμάτα το κρατάνε ακόμη κάποιοι ρομαντικοί των ακραίων συνοικιών, που δεν ξέρουνε από ρεβεράντζες και καλλιτεχνικές αρλουμπολογίες, με κόστος και όχι με ψέματα, είναι γιατί συνεχίζουν και στις μέρες μας να υπάρχουν αγιάτρευτα φιλότιμοι, ολιγαρκείς, έντιμοι και εργατικοί άντρες που νιώθουν το καθήκον τους για την πόλη που γεννηθήκανε και για τις περασμένες γενιές σαϊτολόγων. Μνημόσυνο σε αυτούς που έφυγαν κάνουνε κάθε φορά. Είναι γιατί προτάσσουν το «Πρέπει» και όχι το «Γιατί».
το μπουλούκι "Βετεράνοι Ράχης-Κουφού Ελιές"
 των Γ.Κοντού-Π.Παντελόπουλου

Σας ευχαριστούμε και φέτος, ομάδα «Κρυφό Σχολειό» των Σπύρου, Κούλη και Παντελή Ζησιμάτου, ομάδα «Πρωτοπόροι Αγίου Σίδερη» του Κώστα Σωτηράκου, ομάδα «Αγία Λαύρα» των Γιάννη και Παναγιώτη Σωτηράκου , ομάδα «Κούγκι» του Χρήστου Σαμιώτη, ομάδα «το μπουλούκι της Φυτειάς» των Γιάννη Καραβλίδη και Σοφοκλή Μάρκου, ομάδα «Παραδοσιακή Φυτειά» των Δημήτρη Ξωξάκου και Παύλου Κρεμμύδα, ομάδα «Νικηταράς» του Γιάννη Βαρελά, ομάδα «Βετεράνοι Ράχης-Κουφού ελιές» του Γιάννη Κοντού και του Τάκη Παντελόπουλου, ομάδα της Αιθαίας «το Κρυφό Σχολειό Αιθαίας» του Παναγιώτη Τσικούρη- γιού του φημισμένου μπάρμπα Νίκου Τσικούρη, που κάποτε έριξε σαΐτα κρατώντας τη στα δόντια-. Νάσαστε πάντα καλά.-
Χρήστος Νικ. Ζερίτης
29.4.2016


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου